11 September 2009

Aku Yang LALAI......

Salam...
Semalam tahap kebizian terlampau..
Kul 7 masih di opis ngan hubby..
Bila masuk waktu buka sahaja just teguk air masak & kurma (alhamdulillah..setidak2nyer masih ada makanan)..

Memang tak plan nak buka di luar sebab menyiapkan keje...
Kul 8 ajak hubby balik..tingin nak masak sambal goreng....dah berkira2 dalam kepala 15 minit siaplah memasak..

Hubby just hantar kat umah jer pastu dia g opis semula..pity my hubby...
OTW ke rumah terserempak ngan Mama nak g terawih.....mama siap pesan makan nasik..so oklah..Sampai umah letak Iman kat depan kasik dia mainan terus ke dapur buat sambal goreng ngan lajunyer...mana taknyer anak sorang2 kat depan ntah apa xtvt kita x tahu....
Sambil tunggu masak jengah kat depan tgk Iman..oklah..tgh menyusu botol sambil kaki silang panggung..Dalam hati aku " aper2lah nak asal Iman diam udahh"..

Tiba..Tiba...
*
*
*
*
*
IMAN MENJERIT KESAKITAN.......menangis melalak2...

Aku tutup api terus ke depan....tgk dia pegang kaki dia...kat sebelah tu ada botol spray baju aku ntah bila dia capai..berat gak sebab masih lom guna...tup tup darah kuar byk mengalir2 kat lantai....aku cuak..apsal ni?? dahlah sorang2...Iman lak tak henti2 nangis.....aku pujuk dia pastu aku bawak masuk bilik air bersihkan darah.....kuku Iman pecah dan atas kuku dia kulit dia tersoyat.....pilunyer tgk...semua SALAH aku x perhatikan dia..yalah apalah budah setahun 5 bulan boleh berfikir bila bermain2..dorang x tahu benda tu bahaya ke apa ker...

Aku sgt depressed sebab aku rasa memang totally my fault.....pas lap luka semua taruk minyak gamat....dia kepedihan..aku hug dia...usap dia...berikan kata2 kasih sayang sambil mulut tak henti2 kata :" I m sorry Iman...."...
Iman such a good girl.....dia cam faham...Call Hubby soh balik....OTW tunggu hubby balik Iman biasalah x moh turun dari dukungan...tapi aku tak kisah asalkan dia rasa selesa di samping aku...

Hubby balik terus Iman melekat ngan Hubby....Aku pun kemas2 dapur, lap darah luka tadi sementara Hubby layan Iman bercakap....

To Iman: Mama minta maaf okey......its not I m not watching you tapi mama lalai........mama janji tak kan jadi macam ni lagi ok......

Note: Tak sempat pun nak snap luka dia sebab masa tu dah tak pikir apa dahh...tgklah balik kang aku snap tapi mesti luka tu dah kering....

2 comments:

  1. pity iman
    tu lah...nak salah kan anak2 pun x patut coz' depa bukan faham & tahu pun.....

    sometimes, coz kelalaian kita letak benda2 mcm tu...yg mengundang kemalangan pada anak2 kita.....ingat lagi masa kaki batrice luka terpijak kaca....salah zana gark coz' tak perasan yg @ area tu ada kaca.....berdarah byk giler.....tp nak marah dia pun x boleh kan....

    takpe nanie, insya allah.....lepas letak minyak gamat tu...luka tu baik ....lepas nie mmg kena lebih hati2 kan

    re : pallette 120 colour tu...zana beli online....cuba check entry zana yg b4 tu...rasa nyer zana ada tinggalkan link & emailnyer....

    ReplyDelete
  2. Kesiannya iman...

    x pe la kak.. benda2 mcm ni mmg slalu kt leka..
    kadang2 tak terpk pn...
    ambk pengajaran k...

    Windu kt kak nani lme x jmpe kn ...huhuhu

    ReplyDelete

U are my SunShine..

U are my SunShine..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...