15 September 2009

Cerita Sadis Baju Raya Ku....

Salam allsss....


Tinggal seminggu je lagi nak rayakan..caner persiapan semua dah mantop?? huhu....


Ni nak story abt my baju raya....aku ni mmg plan tahun ni nak tempah baju sebab nak sedondon sekayu sepapan semeter ngan puteri ku si iman tu..kiranyer dah beli siap2 kain buat baju kurung tu..kaler coklat2 sebab tema aku & family is COKLAT....warna alam katakan....



Nak tgk tak baju raya ku???


jeng
jeng
jeng


Ni masa mula2 dapat....excited.....





Ni baju Iman....baju aku pun sedondon kaler..

TAPI..........aku tak boleh pakai masa raya nanti...frust sebab tak dapat sama2 kaler ngan Iman nanti..sebab potongan dia dah lari habis..gedobos besar..pastu aku ni buat lengan ala2 fesyen sekarang ni yg kembang2 tu..sekali tailor tu mayb x pandai buat so dah jadik x cantik..siyesli memang x cantik.......

So semalam g hantar alter kat satu kedai tu..dia pun x moh amik sebab dia pun byk lagi jahitan x siap lagi..so dok pikir2 hantar je alter kalau dapat pas raya pun tak apalah..aku sayang sebab kainnyer agak costing so Kak Zue (tailor) tu kata raya ke3 nanti baru dia alterkan.........means dapat after aku balik KL lah.....Hubby kata tak pelah Ma...kita carik jer satu baju ready made ala2 coklat gak.....

So malam tadi g SOGO sebab nak carik kasut raya Iman...alang2 g sana terus g Jalan TAR carik baju kurung & songkok Hubby... so inilah yang aku rembat..act tak kuasa nak pilih2 sgt sebab penat berjalan & Iman pun lom amik kat umah baby sitter dia lagi.....


So inilah rupanyer baju raya pertama ku nanti..ok lah ada gak kaler coklat kan...tapi aku taklah samapi meroyan sebab baju rayaku itu tak siap sebab pada ku yang penting berkumpul merapatkan silaturrahim yang paling penting..cuma kita manusia ni biasalah nak pakai cantik2 dengan family kita padahal benda tu cuma bonus jer kalau kita mampu......

1 comment:

  1. Eynda pun tak kisah sedondon atau tidak dgn family...yg penting sambutan nanti kita raikan dgn keluarga kan...tapi kalau la kain tu beli mahal2 tapi tailor silap buat...geram jugak la...dah jadi kat eynda tiap kali hantar kat tailor...tahun ni beli yg ready made je ...puas hati :-)

    ReplyDelete

U are my SunShine..

U are my SunShine..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...