30 September 2009

Raya Ketiga@22/9/2009

Salam....

Raya Ke-3 adalah hari menunggu sedara mara menyerbu pulak.....malam raya ke-2 tu sedara mara Pontian nak turun..adik Mak namanyer Wak Mar (Wak ni gelaran makcik untuk org Jawa)..Bayangkan anak Wak Mae je dagh 13 org.pastu family ni jenis kalao berjalan semua sekali mesti ado...so kitorang da bajet mesti ramai datang....

Pepagi gigih bangun cos dorang nak serbu lunch time (pandai tul anak2 Wak Mar timing...baekkkkk sekalik)...Sib baik mood Iman ni ok so aku tolong Mak masak dia taklah kaco daun sgt...



Menu mak tghr tu:
Ayam masak merah
Ikan kembung goreng
Sayor petola
Sup Ayam
Ulam2 + sambal belacan
Telor masin
Air tembikai

Gambo idoklah aku snap yeaa sebab aku pun sibuk di dapur.....Tghr betul2 matahari terpacak dah berderet2 kete masuk laman umah..kira2 adalah 8 buah mak oiii cam nak buat rombongan kawen la pulok.....

Tapi sgt best sebab sepupu2 belah Hubby ni amatlah sporting & kepala giler2..asik tawa jer dibuatnyer...pas abis sesi gosip..sesi makan..sesi semayang..sesi makan lagik..sesi borak lagik....bla bla bla.....

Malam lak kakak aku Sis Amy dtg dalam kul 8...terus soh dia dinner sekali..Sian akak aku ni cuti raya kali ni keje kete almaklomlaaa keje hotel...Dia ngan hubby dia sib baik 1 hotel kejenyer so 2-2 kena keje...huhu....

Dalam kul 930 malam lak terus beraya umah adik bongsu Mak kat Taman Daya angkut sekali Sis Amy sebab dia pun x de plan mana2....lepak2...makan2....kul 11 sampai umah semulaa......arghhh penat tul badan terus bum bum....zzzzzzz...


Muka kepenatan.....bersiap nak beraya umah mak sedara.


Sempat gambo ngan Sis Amy & Hubby dia....Iman punyalah taknak Mummy Amy dia sampai genggam tangan aku..hehehe

0 comments:

Post a Comment

U are my SunShine..

U are my SunShine..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...