12 October 2009

Cavenzi- berbaloi baloi???

Salam..

Pejam celik pejam celik dah masuk bukan 10..dah nak penghujung Syawal dalam 2 minggu ni..

Bulan November menjelma nanti...Adehh...ada sesuatu yang belum selesai ni....Apakah ia???

Hurm..aku kan planning nak pindah rumah bulan 11 ni.Kira macam menyewa rumah sendirilah.. Tapi rumah yang kami nak sewa tu belum dapat lagi.Memang ada carik tapi kebanyakannya masih belum menepati kriteria yang kami hajati..bukan maksudnyer nak rumah yang mahal2 dan cantik2 yea tapi atas faktor keselamatan...

Dah ada 2 rumah yang aku pergi hari tu..dua2 rumah tak ada grill.....kalau yang kat bilik aku masih paham lagi lah sebab rumah2 yang aku nak pun umah apartment..so kalau bilik tu tingkapnyer tinggi so boleh masuk akal kalau tak pasang grill..Ini grill untuk Sliding Door tak ada....ishhh!! tak boleh dibayangkan kalau aku terlepa ker Iman main kat luar ke......at least kalau aku buka sliding door pun aku masih boleh kunci grill masih dalam pengawasan aku..Ini takkan ada sliding door aku tak bukak pulak..........So 2-2 rumah aku reject walopun aku suka tempat tu dan kawasannyer agak dekat ngan opis......

Tapi insyaallah sekarang ni pun tgh deal satu umah kat Bukit Indah, Ampang....hari tu dah lalu tempat tu oklah cantik lah rumah & view dia..kalau ada rezeki aku dapatlah...doakanlah yea kekawan.....

Walopun hanya nak menyewa tapi perbelanjaan dia pun banyak gak sebab kira aku ni menyewa tanpa barang2..maksudnyer cam masuk umah barulah..semua tak ada..huhu....semua nak kena beli dari set katil, tv, fridge,cabinet dapur,mesin basuh,peti sejuk dll......huh...beribu gakla bajet kami.......

So......semalam kami ke Cavenzi Ampang...konon nak carik set sofa & bilik tido sekali ada pakej untuk masuk rumah baru.........
1. set sofa 3 seater - harga asal RM599
2. set bilik tidur - harga asal RM 1,799
3. set bilik tidur tetamu - harga asal RM 1,499
4. meja makan 4 orang (kayu) - harga asal RM 349
5. cabinet TV - tak ingat harga
6. 2 almari perhiasan - tak ingat harga

Cuba korang campur tolakkan...dalam 4k lebih kan..tapi offer Cavenzi ni cuma 00 RM 2,999.00 untuk 6 barang tu....berbaloi baloi tak???? Dan kami terus membooking set ini sebab tawaran ni berakhir minggu ini...aku rasa untuk mereka2 yang macam aku ni yang baru nak mengumpul barang2 umah memang berbaloi laa sebab aku tgk kualiti dia boleh tahan jugaklah...

Pastu aku ngan hubby gelak sendiri2..hai umah lom dapat tapi barang2 umah dah beli??? hehehehe

0 comments:

Post a Comment

U are my SunShine..

U are my SunShine..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...